Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 2 Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu Hlavné menu 4 Prechod na navigáciu Hlavné menu 5 Prechod na navigáciu Hlavné menu 6 Prechod na navigáciu Hlavné menu 7 Prechod na navigáciu Hlavné menu 8 Prechod na navigáciu Hlavné menu 9 Prechod na navigáciu Hlavné menu 10 Prechod na navigáciu vodorovná
CoUvarit - recepty

Minerály


Minerály - Majú veľký podiel na správnom využití vitamínov a na rozdiel od nich sa neničia varením. K životu je ich potrebných 18, najdôležitejšie sú:

 

 
Vápnik
Môžete získať z kefíru, jogurtu a iných nesterilizovaných mliečnych produktov, ďalej je veľa vápniku v maku, pažítke, lieskových orieškoch, sóji a petržlenovej vňati.
Povzbudzuje nervovú, svalovú a srdcovú činnosť. Má tiež dôležitú úlohu pri zrážanlivosti krvi. Pri jeho nedostatku dochádza k odvápňovaniu kostí, kŕčom vo svaloch a zápche.

Horčík
Nájdete predovšetkým v lieskových orieškoch a v listovej zelenine.
Zabraňuje kôrnateniu a zvyšovaniu hladiny cholesterolu v krvi. Jeho nedostatok sa môže prejaviť nočným pomočovaním u detí, chvením rúk a tiež tvorbou ľadvinových kameňov.

Železo
Najviac železa obsahujú marhule, vajcia, orechy a dyňové jadrá.
Jeho nedostatok má za následok chudokrvnosť, môže sa prejavovať lámavosťou nechtov. K jeho vstrebávaniu je nutná meď. Cukor a biela múka znižujú vstrebávanie železa.

Draslík
Je obsiahnutý najviac v banánoch, šťave z paradajok, hrozne a obilných klíčkoch. Je prirodzeným diuretikom, znižuje vysoký krvný tlak a podieľa sa pri rozklade glukózy. Jeho nedostatok spôsobuje nespavosť, človek je unavený a „zle trávi.“ Trpí bolestivými vetrami.

Meď
Zdrojom medi je pšeničná múka, obilné klíčky, droždie, nelúpaná ryža, mrkva, zemiaky, hrozno, maliny, slivky, jahody, ostružiny.
Meď naše telo potrebuje pri syntéze hemoglobínu. Jej nedostatok môže spôsobiť ťažkú anémiu.

Jód
Nájdete ho v zemiakoch, mrkve, hrozne, čiernom ríbezlí, hruškách. Je potrebný pre správnú činnosť štítnej žľazy. Nedostatok jódu napomáha vzniku akné a dáva väčší predpoklad srdcovej mŕtvici.

Zinok
Môžete ho najviac získať z dyňových jadier, orechov, zelenej listovej zeleniny, cibule. Je veľmi dôležitý pri hojení rán po úrazoch či operáciách. Zinok tiež brzdí stratu sluchu. Nedostatok sa prejavuje bielymi škvrnami na nechtoch.

Selén
Je obsiahnutý vo vajciach, obilných klíčkoch, brokolici, paradajke, fazuli a celozrnnom pečive. Selén spolupracuje zo zinkom a má vplyv na srdcové choroby. Zabraňuje tiež tvorbe lupín.

Fosfor
Zdrojom je predovšetkým sója, kozie mlieko, semená, kapusta, kel, med a orechy. Má vplyv na pravidelnosť tepu srdca, a činnosť obličiek. Je potrebný k asimilácii vitamínov B2 a B3. Nedostatok má za následok zubné kazy.


 
kuchyna.jpg

Čo potrebujete k príjemnému pocitu v kuchyni?

Ponúkame vám zaujímavé články o kuchyniach, ich rekonštrukcii a možnosti vybrať si z ponuky odborných firiem na rekonštrukcie.


 
Zhoda-partnerov.jpg

Zhoda partnerov podľa dátumu narodenia


Partnerská zhoda, zhoda na pracovisku, s najbližšími ..... Prečo sa dejú veci ako sa dejú? To všetko nám môžu ozrejmiť čísla. Podľa dátumu narodenia v numerológii nájdeme odpovede na mnohé otázky.
Vypočítajte si svoju zhodu!


 

Plnené papriky a paradajky

Ryžu uvarte a po čiastočnom vychladnutí premiešajte s nadrobno nakrája ...


kuchyna 1.jpg

Radíme pri výbere novej kuchyne

Ak sa rozhodujete pre novú kuchyňu, mali by ste si v prvom rade odpovedať na niekoľko zásadných otázok.


 

26090399

Úvod | Mapa stránok | RSS | Meniny má Olívia, Tadeáš | Nedeľa 25.6.2017 |
ÚvodÚvodná stránka